איך להתמודד עם אכזבות?


"אני לא מוכנה לבקש את מה שאני רוצה, כי אם לא אקבל אותו, לא אוכל להתמודד עם כאב האכזבה"

"אני מעדיפה לא לצפות, כך גם לא אתאכזב"

"התרסקתי אחרי הנפילה האחרונה, אני לא מנסה שוב"

לאכזבה יש צבע שחור וטעם מר שמשאיר אותנו חלשים וחסרי אמון להמשיך הלאה.

חוסר אמון לגבי היכולת שלנו לבחור נכון, חוסר אמון לגבי האמינות של אנשים אחרים כלפינו וחוסר אמון בחיים עצמם.

וכשמצטברים הזיכרונות של אכזבות בתוכנו, הפחד לסבול גדל ומתעצם.

כך אנו יכולים למצוא את עצמנו נמנעים מלעשות הרבה דברים שהיינו רוצים כדי לא לתת לאכזבה זכות קיום.

ההרגל לעקוף את האכזבה יכול להיות כל כך מושרש אצלנו, שאנו לא מודעים שהרבה החלטות שלנו נובעות מתוך הפחד הזה.

לפעמים אנו אפילו לא מרשים לעצמנו לדעת מה אנחנו רוצים, כדי לחסוך מהמציאות את הכאב הזה.

וכך, אנו חיים באותו פרוזדור צר שמגביל אותנו מלהיות, לעשות ולהגשים את מה שאנו באמת רוצים בחיים,

מקום שבו אנו מוותרים מראש כדי לא לסבול שוב אכזבה.

אז, מה לעשות כדי להתמודד עם האכזבה, כדי שהיא תפסיק להיות מפלצת כה מפחידה?

בהונה, מציעים דרך יעילה ופרקטית להתמודד:

כשאנו בוחרים לקחת סיכון ולהעיז לעשות משהו שיכול, באיזשהו אופן, להיכשל,

אנו יכולים לקחת עמדה מאוד ברורה: להחליט מראש שאם נתאכזב, ניתן לעצמנו זמן לסבול, מוגדר מראש.

כן, נחליט שאנו נסבול, למשל שעתיים, או יומיים, מכאב האכזבה.

בזמן הזה, נבכה, נקטר, נתלונן, ונעשה כל מה שעושים כשמתאכזבים.

נרגיש את האכזבה במלוא העוצמה, עד הסוף.

וכשיסתיים הזמן שקבענו לעצמנו להתאכזב ולסבול, אנו נעמוד זקופים, ניקח כמה נשימות עמוקות,

ונגיד לעצמנו שזהו, אנו ממשיכים הלאה.

נגיד לעצמנו שאנו לא מוותרים על הרצונות שלנו

ונבדוק מה קרה כדי לפעול בדרך אחרת מזו שפעלנו קודם על מנת לקבל תוצאות אחרות.

נגיד לעצמנו שאנו ראויים ויכולים להגשים את מה שאנו רוצים, ונחזור להתמקד במטרה.

לקבוע מראש את זמן האכזבה מוריד את העוצמה והפחד, כי אנו נדע שגם אם לא הצלחנו, אנו ממשיכים הלאה.

ובמקרה כזה, אנו ניגשים למטרה ממקום יותר עוצמתי, עם יותר אמון ולמרבה הפלא, מצליחים הרבה יותר!


דוא"ל*

לא אשתף את המייל שלך עם אף אחד,
מבטיחה. קריסטינה בר סלע